آدینه دلبران | ||||
|
محدث قمی می گويد : روزی در وادی السلام نجف أشرف برای زیارت اهل قبور و ارواح مؤمنین رفته بودم. در این میان از ناحیه دور نسبت بجائی که من بودم ناگهان صدای شتری که میخواهند او را داغ کنند بلند شد، و صیحه می کشید و ناله میکرد؛ بطوریکه گوئی تمام زمین وادی السلام از صدای نعره او متزلزل و مرتعش بود. من با سرعت برای استخلاص آن شتر بدان سمت رفتم. چون نزدیک شدم دیدم شتر نیست، بلکه جنازه ای را برای دفن آورده اند و این نعره از این جنازه بلند است؛ و آن افرادیکه متصدی دفن او بودند أبداً اطلاعی نداشته و با کمال خونسردی و آرامش مشغول کار خود بودند. مسلماً این جنازه از مرد متعدی و ظالمی بوده است که در اولین وهله از ارتحال به چنین عقوبتی دچار شده است، یعنی قبل از دفن و عذاب قبر، از دیدن صور برزخیه، وحشتناک گردیده و فریاد برآورده است. برچسبها: مرحوم آقاى محدّث قمى براى فرزندش نقل كرده است : وقتى كتاب منازلالآخره را تاءليف و چاپ كردم يك نسخه از آن به دست شيخ عبدالرّزّاق مسئله گو كههميشه قبل از ظهر در صحن مطهّر حضرت معصومه عليها السلام مسئله مى گفترسيد. مرحوم پدرم كربلايى محمّدرضا از علاقمندان شيخ عبدالرّزّاق بود و هر روزدر مجلس او حاضر مى شد. شيخ عبدالرّزّاق روزها كتاب منازل الآخره را براىمستمعين مى خواند. يك روز پدرم به خانه آمد و گفت : شيخ عبّاس ! كاش مثل اينشيخ عبدالرّزّاق مسئله گو مى شدى و مى توانستى اين كتاب را كه امروز براى ما خواندبخوانى ! چند بار خواستم بگويم : آن كتاب از آثار و تاءليفات من است . امّا خوددارىكردم . چيزى نگفتم . فقط گفتم : دعا بفرماييد خداوند توفيقى عنايت فرمايد برچسبها: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه گروه از زنان اند كه خداوند ، عذاب قبر را از آنان بر مى دارد و با فاطمه دختر محمّد صلى الله عليه و آله ، محشور مى شوند : زنى كه بر غيرت شوهرش شكيبايى مى كند ؛ زنى كه در برابر بداخلاقى شوهرش شكيباست ؛ و زنى كه مهريه اش را به شوهرش مى بخشد . خداوند متعال ، به هر يك از اين گونه زنان ، ثواب هزار شهيد مى دهد و براى هر يك از آنها ، عبادت يك سال مى نويسد برچسبها: یک روز کارمند پستی که به نامههایی که آدرس نامعلوم دارند رسیدگی میکرد متوجه نامه ای شد که روی پاکت آن با خطی لرزان نوشته شده بود نامهای به خدا ! کارمند اداره پست خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و نامه را به سایر همکارانش نشان داد. نتیجه این شد که همه آنها جیب خود را جستجو کردند و هر کدام چند دلاری روی میز گذاشتند. در پایان نودوشش دلار جمع شد و برای پیرزن فرستادند ... برچسبها: يکی از رذايل اخلاقی ، حب جاه است. حقيقت «جاه» ، تسخير قلوب مردم و مالك شدن دلهاى ايشان است. کسانی که به اين صفت رذيله مبتلا هستند بسيار دوست دارند که مورد توجه و احترام مردم قرار گيرند و رفت و آمدشان همراه با تجملات و تشريفات باشد. به عبارت ديگر هر كس به چيزى علاقه مند است، بعضى به مال عشق مى ورزند، بعضى ديگر به جمال، گروهى خواهان كمالند، ولى جمعى طالب مقامند و اين گروه اخير را جاه طلب مى نامند، دوست دارند مردم همه به آنها احترام بگذارند، و به خانه آنها رفت و آمد داشته باشند، و به اصطلاح از ديگران يك سر و گردن برتر باشند، آخرين سخن، سخن آنها باشد و كسى روى حرف آنها حرف نزند، هر چند عقل و كفايت و درايت لازم براى اين امور را نداشته باشند. اين گونه افراد را جاه طلب و طالب اسم و آوازه و مقام مى نامند. حب جاه و شهرت، از مهلكات عظيمه، و طالب آن، طالب آفات دنيويه واخرويه است. و كسى كه اسم او مشهور و آوازه او بلند شد، كم مىشود كه دنيا وآخرت او سالم بماند، مگر كسىرا كه خداوند عالم به حكمت كامله خود به جهت نشراحكام دين برگزيده باشد. حب جاه از شقوق حب دنياست که منشأ تمام مفاسد است. و در خطرناک بودن آن بس که در روايت آمده است «آخِرُ ما يَخْرُجُ مِنْ قُلُوبِ الصِّدِّيقينَ حُبُّ الْجاه» يعنی " آخرين چيزى كه از محبت دنيا از قلب مؤمنان راستين خارج مى شود، جاه طلبى است". برچسبها: ادامه مطلب چند روزی بیشتر از اظهار نظر مجعول علی مطهری درباره علت عدم معرفی توفیقی بهعنوان وزیر علوم به مجلس نگذشته که وی در مصاحبهای در مقام قضاوت نیز نشست و البته همزمان نقش وکیلمدافع فتنهگران را نیز بازی کرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، مطهری در مصاحبه با روزنامه قانون، بدون اطلاع کافی از کم و کیف ماجرای ادعایی دختر یکی از سران فتنه مدعی شده است؛ خانواده زندانیان سیاسی به اندازه کافی در رنج هستند، نباید رنج آنها را مضاعف کنیم. حتی اگر جرم یک متهم به اثبات برسد کسی حق آزار رساندن به او چه رسد به خانوادهاش را ندارد و تعرضی غیر از اعمال مجازات او جایز نیست. برچسبها: اعلام اموال روسای جمهور، معاونین، وزرا و اقوام درجه یک آنها، یکی از اصول قانون اساسی است که بر اساس آن مسئولان در برابر این علامت سوال قرار میگیرند که «از کجا آوردهاید؟»
به گزارش جهان به نقل از فارس، «اصل ۱۴۲ قانون اساسی»؛ این همان اصلی است که بیشتر با عنوان «از کجا آورده اید؟» معروف است و بر طبق آن رئیس قوه قضائیه موظف است اموال رهبر، رئیس جمهور، معاونان، وزرا، همسر و فرزندان آنان را بررسی کند تا در طول دوره مسوولیت بر خلاف قانون افزایش نیافته باشد. برچسبها: ادامه مطلب برچسبها: ادامه مطلب برچسبها: اولین سوز سرما که میآید میکروبها مجال پیدا کرده و عرض اندام میکنند. برای همین هم لازم است با مصرف مواد مغذی لازم کمکی به سیستم ایمنی بدنتان برسانید. اولین سوز سرما که میآید میکروبها مجال پیدا کرده و عرض اندام میکنند. برای همین هم لازم است با مصرف مواد مغذی لازم کمکی به سیستم ایمنی بدنتان برسانید. گاهی پیش میآید که دستگاه ایمنی بدن یک مادهی بیگانهی غیر مهاجم را نیز دشمن تلقی کرده و عکسالعمل آلرژیک نشان میدهد مثل مواردی مانند تب یونجه یا آسم و غیره. در برخی موارد نادر نیز پیش میآید که سیستم ایمنی بدن یک سیگنال داخلی را بد برداشت میکند و به بافتهای بدن آسیب میرساند که باعث بیماریهای خود ایمنی میشود مانند دیابت نوع 1، آرتریت روماتوئید و غیره.
برچسبها: ادامه مطلب طبق ماده 41 قانون کار، حداقل حقوق کارگران در سال بعد بر اساس نرخ تورم باید 200 هزار تومان افزایش یابد و به 687 هزار تومان برسد.
به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، کمیتههای ویژه تعیین مزد سال آینده کارگران در استانها از اوایل آبان ماه آغاز به کار میکند. با این حال، با وجود نرخ تورم بالای 40 درصدی و در صورت اینکه افزایش دیگری در این نرخ طی ماههای آینده رخ ندهد، حداقل دستمزد سال آینده کارگران بدون توجه به بند تامین معیشت ماده 41 قانون کار و تنها براساس نرخ تورم، 200 هزارتومان افزایش خواهد یافت و به 687 هزارتومان میرسد، مگر اینکه دولت تدبیر و امید نیز مانند دولتهای سابق "مصلحت" را جایگزین "قانون" کند.
بنا بر این گزارش، از هفته های آینده نمایندگان کارگران در کمیته های ویژه بررسی وضعیت معیشت خانوار کارگری در استان های مختلف کارشان را برای جمع آوری اطلاعات لازم برای ارائه به کمیته دستمزد کارگران آغاز می کنند.
هر ساله در فصل پاییز، کارگران گروه هایی را برای ارزیابی معیشت 11.5 میلیون کارگر کشور تعیین می کنند و این کمیته ها نیز با بررسی اطلاعات جمع آوری شده در استان ها، وضعیت افزایش هزینه های معیشتی کارگران، افزایش های مربوط به سبد خانوار و همچنین نرخ واقعی دستمزد را اعلام خواهند کرد. برچسبها: ادامه مطلب امام جمعه قروه با اشاره به سخنان اخیر محمدعلی نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در یک برنامه تلویزیونی، این اظهارات را تاسفبار خواند. به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجتالاسلام صفرعلی احیا در خطبههای نماز جمعه این هفته، با بیان این نکته اظهار کرد: بیان نقطه نظرات شخصی وی درباره کشیدن قلیان از سوی خانمها، جای تامل دارد. وی با تقدیر از عملکردی که نمایندگان مجلس در عدم رای اعتماد به این شخص برای تصدی وزارت آموزش و پرورش داشتند، تصریح کرد: رسانهها و به ویژه رسانه ملی محل بیان چنین سخنانی نیست. امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به سالروز لغو لایحه کاپیتولاسیون گفت: آمریکاییها همواره برای پیشبرد مقاصد خود در کشورهای تحت تسلطشان سعی داشتند تا به گونهای این حاکمیت را به سازمان تبدیل کنند و خود را به صورت همیشگی در آن جامعه نهادینه کنند و شاهد مثال این امر اجرای کاپیتولاسیون در ایران برای استمرار حضور خود و توجیه جنایتهایشان بود. احیا افزود: این طرح برای خواری و ذلت مردم ایران طرح شده بود که با درایت امام راحل، راه به جایی نبرد و شکست خورد. برچسبها: ادامه مطلب فرمانده سپاه بیتالمقدس از هلاکت و دستگیری پنج نفر از عوامل ضد انقلاب در منطقه بوئین بانه خبر داد. سردار محمدحسین رجبی دقایقی پیش در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: در این درگیری که دو ساعت پیش اتفاق افتاد سه نفر از این افراد به هلاکت رسیدند و دو نفر دستگیر شدهاند. فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: این اقدام به همت نیروهای سپاه و با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی استان صورت گرفته است. فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر تصریح کرد: این افراد میتوانند از جمله کسانی باشند که 17 مهر ماه امسال با نیروهای سپاه بانه در منطقه ساوان این شهرستان درگیر شدند. برچسبها: خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ایران در غنیسازی اورانیوم کوتاه نیامده و نخواهد آمد، گفت: شاخهایی را که گاوها برای خودشان درست کردند، باید شکست تا امتها با آرامش زندگی کنند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجتالاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در سخنانی در خطبه دوم ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، اظهار داشت: اعتمادسازی؛ ما این حرف را دور از حقیقت میدانیم، ایران از ابتدا حرکتش، انقلابش، جهادش، انتخاباتش، امامش، امتش، آیینه شفاف و آب زلال بوده و ابهامی در حرکت ما نبوده است. وی افزود: ما تاکنون کسی را فریب ندادهایم، انقلاب ما، انقلاب افشای فریبها و مقابله با دغلها بود ولی چه اعتمادی؟ هیچ امری که مخل اعتماد جهان باشد، تاکنون از سوی ایران رخ نداده است. اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر امت وجود ندارد. خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافهکرد: وقتی اسلام استفاده از سلاح اتمی را حرام کرده است و رهبر معظم انقلاب و مقتدر امت اسلامی به صراحت این امر را نه تنها حرام میدانند بلکه اگر قدرت داشته باشیم، دیگران را هم خلع سلاح میکنیم و این شاخهایی را که گاوها برای خودشان درست کردند، باید شکست تا امتها با آرامش زندگی کنند. برچسبها: ادامه مطلب استاد پرسید: (( آیا خداوند , هرچیزی راکه وجود دارد , آفریده است؟ ))
دانشجویی شجاعانه پاسخ داد : (( بله ))
استاد پرسید: (( هرچیزی را ؟! ))
پاسخ دانشجو این بود: (( بله ; هرچیزی را. ))
استاد گفت: (( دراین حالت , خداوند شر را آفریده است . درست است ؟ زیرا شر وجود دارد .))
برای این سوال , دانشجو پاسخی نداشت و ساکت ماند .
ناگهان , دانشجوی دیگری دستش را بلند کرد و گفت:
(( استاد ممکن است از شما یک سوال بپرسم؟ ))
استاد پاسخ داد: (( البته ))
دانشجو پرسید: (( آیا سرما وجود دارد؟ ))
استاد پاسخ داد: (( البته, آیا شما هرگز احساس سرما نکرده اید؟ ))
دانشجو پاسخ داد: (( البته آقا, اما سرماوجود ندارد. طبق مطالعات علوم فیزیک, سرما, نبودن
تمام و کمال گرماست و شیء را تنها درصورتی می توان مطالعه کرد که انرژی داشته باشد
و انرژی را انتقال دهد و این گرمای یک شیء است که انرژی آن را انتقال می دهد . بدون
گرما اشیاء بی حرکت هستند, قابلیت واکنش ندارند ; پس سرما وجود ندارد . ما لفظ سرما را
ساخته ایم تا فقدان گرما را توضیح دهیم . ))
دانشجو ادامه داد : (( وتاریکی ؟ ))
استاد پاسخ دا د : (( تاریکی وجود دارد . ))
دانشجو گفت: (( شما باز هم در اشتباه هستید آقا! تاریکی , فقدان کامل نور است. شما می
توانید نور و روشنایی را مطالعه کنید اما تاریکی را نمی توانید مطالعه کنید. منشور نیکولز,
تنوع رنگ های مختلف را نشان می دهد که در آن طبق طول امواج نور , نور می تواند
تجزیه شود . تاریکی , لفظی ست که ما ایجاد کرده ایم تا فقدان کامل نور را توضیح دهیم. ))
و سرانجام دانشجو ادامه داد: (( خداوند, شر را نیافریده است . شر , فقدان خدا در قلب افراد
است. شر فقدان عشق, انسانیت و ایمان است. عشق و ایمان مانند گرما و نور هستند . آنها
وجود دارند و فقدانشان منجر به شر می شود. ))
نام این دانشجو (( آلبرت انیشتین )) بود .
برچسبها: گر خدا كفيل است غصه براي چه ؟ اگر رزق تقسيم شده حرص چرا ؟ اگر دنيا فريبنده است اعتماد به آن چرا ؟ اگر بهشت حق است تظاهر به ايمان چرا ؟ اگر قبر يك حقيقت است ساختمانهاي مجلل چرا؟ اگر جهنم راست است اين همه ناحق كردن چرا ؟ اگر حساب آخرت وجود دارد جمع مال حرام چرا ؟ اگر قيامتي هست خيانت به مردم چرا ؟ اگر دشمن انسان شيطان است پيروي از او چرا ؟ برچسبها: به امام مجتبى - علیه السلام - عرض شد : اى پسر پیامبر خدا در چه حالى هستى ؟ فرمود : خدایى دارم که بر من مسلط است ، و آتش جهنم در پیش روى من است ، و مرگ مرا مىخواند ، و حساب آخرت مرا احاطه کرده است ، و در قید و بند اعمالم هستم ، نمىتوانم آنچه را که دوست دارم به دست آورم و آنچه را دوست ندارم از خود دور کنم چون انجام امور به دست دیگرى است اگر بخواهد ، مرا عذاب مىکند و اگر بخواهد ، مرا مىبخشد . پس کدام فقیر و محتاجى است که محتاج تر از من باشد ؟ (بحار الانوار ، ج 78 ، ص 113) برچسبها:
ما در جامعهای زندگی میکنیم که به دلایل مختلف والدین نمیتوانند، نمیخواهند یا نمیدانند چطور با کودکشان رفتار کنند. در نتیجه بسیاری از کودکان امروزی نه تنها بیادب، مخرب و حرف گوش نکن میشوند، بلکه خود والدین نیز گرفتار دردسرهای آتی و حاصل از پیش نگرفتن تدابیر مناسب میشوند. برای اینکه شما هم چنان والدینی نباشید، برخی راهکارها و راهنماییهای پی آمده ممکن است سودمند باشد.
برچسبها: به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بازسازی وقایع تاریخ اسلام، یکی از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ اسلامی است و غدیر به عنوان نقطه اشتراک همه مسلمانان، یکی از وقایعی است که کار بازسازی این واقعه عظیم همزمان با 122 نقطه کشور در شهرستان قروه نیز بازسازی شد. نیمه راه حجةالوداع، آغاز بیدارى چشمهاى زمینیان بود، آسمان، در بلندىها، توقفی ملیح کرد تا شعر شعور على، در سینه عاشقانش سروده شود، آن روز، نگاه محمد صلىاللهعلیهوآله، اشاره به جبروت کرد و آرامش على علیهالسلام اشاره به ملکوت. در این نگاه مقدس پیوند خجسته «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجى به نام غدیر خم رقم خورد و غدیر، گره محکمى شد براى رشته دیانت. حادثهای که تمام تاریخِ از این پس تا به قیامت را آبستن است؛ حادثهای به وسعت این صحرا، به حرمت حجةالوداع نبی و به قیمت اسلامِ از این پس. پیامبر، نگاههایش، قدمهایش، سخنانش بوی رفتن میدهد و در چشمانش تنها یک التهاب و دلواپسی موج میزند؛ دلواپسی امت پس از خود، دلواپسی اسلام پس از این. وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ. (آل عمران: 144) و خدا از این رو، صدایش کرد و او را بشارت داد به هارون پس از موسی، به تکیه گاه آتیه دین حق، به پشت و پناه امت اسلام، به چراغ فروزانی که تا قیامت یکه و تنها، در مسیر تندباد و طوفان هستی خواهد سوخت و مشعل شبهای تار آدمیان خواهد ماند و خدا از این رو، کلمات شور و شعف و بشارت خویش را بر دل منزله محمد(ص) ریخت و در آن صحرای برهوت، دریایی از جمعیت گواه پدید آورد و اشکهای شوق ملایک را بر سر و روی آن جماعت ریخت.... محمد، دستهای مردی را در دست گرفت و به آسمان برد؛ محمد، مردی را شانه به شانه خویش تا فراز قله خلافت و وصایت بالا برد و به تمام خلقت نشانش داد. محمد، مردی را به نام، صدا زد و ولایت پس از خویش را به دستان او سپرد؛ مردی که بیگانه نبود، مردی که تازه از راه نرسیده بود، مردی که نومسلمان و نوظهور نبود، آن مرد، از آغاز داستان بلند رسالت، هر لحظه سایه به سایه رسول همه جا میدوید، آن مرد، سپر بلای رسول خدا بود.
نخستین لبیک ایمان به محمد را در میان مردان او به زبان آورد، نخستین نماز اسلام را او به محمد(ص) اقتدا کرد، آن مرد، شیر دلاوری بود که روز و شب، گرداگرد رسول، اسلام را پاس میداشت. آن مرد، محرم اسرار مگویِ پیامبری، آیینهدار دانش و عصمت رسول خدا؛ آن مرد «علی» بود. و خدا از فراز زمین و زمان، لبخند مهر خویش را بر خاک میبارد و عالمیان را چنین نجوا میکند: «امروز دینتان را کامل ساختم و نعمتم را بر شما تمام کردم». علی چه نام برازندهای است امروز که از لبان محمد شنیده میشود، علی چه کلمه مقدسی است که اینک تمام عالمیان به تبرک نجوایش مینند، علی چه راز بلندبالایی است که امروز سر میشاید و آشکار میشود. علی، معمای عاشقانه هستی است که اینک، از اسرار قدسی خویش پرده بر میدارد، هستی دنیا برای بودن علی است و بودن علی، برای بودن این روز یگانه است. امروز علی ورد زبان کائنات است، امروز علی تمام علت آفرینش است، امروز علی، محمد است که در ادامه تاریخ چهره مینماید. «نادَ عَلِیّاً مَظْهَرَ الْعَجائِبِ. تَجِدْهُ عَوْناً لَکَ فِی النَّوائِبِ». اینک تمام گذشته و آینده زمین، از هر کجا که هست، سرک کشیده و غدیر را مینگرد، تمام چشمها به چهره یگانه خورشید غدیر دوخته شده و گوشها همه به صدای ماندگار غدیر سپرده شده است. تمام دستها به بیعت با امام غدیر بالا رفتهاند، تمام قلبها به شوق جاودانگی غدیر میتپند و تمام لبخندها، به روی عید غدیر لب میگشایند و شکرانه این سرور را به درگاه خدای عزیز سجده میبرند. عید غدیر عید پیوند و الفت و برادری میان مؤمنان است و ولایتمداران باور دارند که عهد اخوت از مهمترین وظایف این روز است تا روابط میان غدیریان مستحکمتر شود و بنیان دوستی و برادری استوارتر... و محمد صلىاللهعلیهوآله، دست را به سمت آسمان بالا مىبرد تا على علیهالسلام را به همگان نشان دهد که این، حسن ختام زیباى رسالت محمدی است. مشارکت 500 بازیگر در بازسازی واقعه غدیر دبیر ستاد غدیر قروه گفت: این همایش بزرگ همزمان با 122 نقطه کشور در قروه نیز بازسازی شد که 500 بازیگر در آن شرکت دارند. جعفرکاوه افزود: هدف اصلی از برگزاری این مراسم، تبدیل فرهنگ غدیر به عنوان فرهنگی همهگیر همچون فرهنگ عاشوراست. وی با بیان اینکه کار تمرین این مراسم نمادین از 45 روز گذشته آغاز شده بود،افزود: کار بازسازی این واقعه تاریخی از صدر اسلام و در 5 بخش آغاز میشود و به غدیرخم منتهی میشود. آنچه میتوانست همه نقشههای منافقان را یکجا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود، چنان که حضرت زهرا(س) در اینباره میفرمایند: «پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی علیه السلام محکم کرد». غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشهها و توطئههای شیطانی شان شد. غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیتالمقدس غدیر را ثمره نبوت و میوه رسالت عنوان کرد و گفت: غدیر تعیین کننده خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست. حجتالاسلام محسن حیدریان تصریح کرد: غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خالصه مکتب وحی است و صرفا واقعهای تاریخی نیست، بلکه این نام مقدس عنوان عقیده ما و اساس دین ماست. به گفته وی غدیر، برترین عید است و جایگاه ویژهاش در میان سایر مناسبتها آن گاه روشن میشود که بدانیم پس از هزاران پیامبر الهی، آنگاه که اسلام به بشریت عرضه شد غدیر تکمیل کننده اسلام شد و حج که زمین حتی یک روز بی آن برقرار نمیماند، در غدیر معنا گرفت. حیدریان خاطرنشان کرد: غدیر که مهر صحت همه محبتهای پیش از خود را به همراه دارد، منشأ ایجاد محبتهای شریف بعدی شد و امروز در عصر غیبت محبت الهی، «ولایت فقیه» تجلی غدیر است. غدیر نقطه تکامل اسلام است امام جمعه قروه نیز درباره فلسفه عید غدیر به خبرنگار فارس گفت: حج و کعبه و روزهای دهم و هجدهم ذیالحجه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. حجتالاسلام صفرعلی احیا برگزیده شدن حضرت ابراهیم به مقام امامت پس از نبوت را نشانه همراهی امام با امت برشمرد و افزود: حج بدون نماز طواف در مقام ابراهیم ناتمام است و اسلام نیز اگر امامت را نداشت ناتمام جلوه میکرد. به گفته احیا، اسلام اگر مقام امامت و ولایت را نداشت، دینی ناقص به شمار میرفت و اهمیت و جایگاه امامت تا حدی است که خداوند، این ولایت و امامت را شرط اکمال دین و اتمام نعمت اعلام کرده است. وی با اشاره به اینکه عید غدیر نقطه تکامل اسلام است که اصل امامت شبهههای وارد بر این دین مقدس را بیاساس میکند، استقبال مردم قروه از شیعه و سنی از این مراسم نمادین را نشان دهنده پویایی مکتب ولایت عنوان کرد. احیا با تاکید براینکه اسلام دین کاملی است که هرگاه جلوهای از حقیقت آن تجلی یافته، فلسفه بیمه شدن اسلام در برابر هجمهها را ناشی از امامت و ولایت عنوان و اظهار داشت: در طول تاریخ راه نجات اسلام برگرفته از این حقیقت بوده است و جلوه واضح آن در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران است که از اصل ولایت فقیه پیروی میکند. امام جمعه قروه ، این شهرستان را مهد فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت در کردستان عنوان کرد و افزود: اهل سنت شافعی مذهب این شهرستان، امروز همپای شیعیان در این مراسم بزرگ شرکت کردهاند که نشان دهنده جلوهای از ولایت تام و امامت عظمای ائمه اطهار است که در حال حاضر ولایت یک فقیه جامع الشرایط است. مردمی بودن بازسازی واقعه غدیر بارزترین جلوه ولایت پذیری فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان در گفتوگو با فارس گفت: در 3 سال گذشته یکی از رویکردهای فرهنگی سپاه بازسازی واقعه غدیر بوده است. سردار محمدحسن رجبی تصریح کرد: همه ساله یکی از شهرستانهای استان به عنوان منتخب استان برای برگزاری این همایش انتخاب میشود، که با همکاری مسئولان و مردم و پیش گامی سپاه انجام میگیرد. وی افزود: این برنامه در سالهای آتی با تجربه حاصل از برگزاری همایش، به صورت منسجمتر انجام خواهد شد. ---------------------------------- برچسبها: عبد العزيز بن مسلم گويد ما در روزگار على بن موسى الرضا(ع) در مرو بوديم و يك روز جمعه در مسجد جامعش گرد آمديم و تازه وارد بوديم. مردم موضوع امامت را مورد گفتگو داشتند و اختلافات بسيار میان مردم بود. من شرفياب حضور سيد و مولايم رضا(ع) شدم و موضوع بحث روز مردم را به او خبر دادم. لبخندى زد و فرمود اى عبد العزيز! مردم نادانند و از دين خود فريب خوردند. به راستى خداى عز و جل پيغمبرش را قبض روح نكرد تا دين او را كامل كرد و قرآن را به او نازل فرمود كه تفصيل هر چيز در آن است. حلال و حرام و حدود و احكام و آنچه مردم بدان نياز دارند در آن بيان كرد و فرمود «ما در اين كتاب چيزى فرو گذار نكرديم» [انعام/ 38]. و در سفر حجة الوداع كه آخر عمر پيغمبر بود فرمود «امروز دين را براى شما كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام كردم و اسلام را براى شما پسنديدم تا دين شما باشد» [مائده/ 3]. امر امامت از كمال دين و تماميت نعمت است.
اين نفهمها چطور براى خود امام ميتراشند با آنكه امامت مقام انبياء و ارث اوصياء است؟! امامت خلافت از طرف خدا و رسول خدا و مقام امير المؤمنين است و ميراث حسن و حسين است. امامت زمام دين و نظام مسلمين و عزت مؤمنين است. امامت بنياد پاك اسلام و شاخۀ با بركت آن است. به وسيله امامت نماز و روزه و زكاة و حج و جهاد درست ميشوند، غنيمت و صدقات بسيار ميگردند، حدود و احكام اجرا ميشوند، مرزها و نواحى كشور مصون ميشوند. امام حلال و حرام خدا را بيان مىكند و حدود خدا را بر پا ميدارد و از دين خدا دفاع مىكند «با حكمت و پند نيك» [نحل/ 125] و دليل رسا به راه خدا دعوت مينمايد. امام مانند آفتاب در عالم طلوع كند و بر افق قرار میگيرد كه دست و ديدۀ مردم بدان نرسد.
برچسبها: سیدحسن خمینی: امام(ره) به بحث حجاب توجه بسیار ویژهای داشتند/ تقید جدی حضرت امام به ظواهر دینی
تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر تقید رهبر کبیر انقلاب اسلامی به تمام جزئیات دین، گفت: در بحث موسیقی هم، امام شبها که رادیوهای بیگانه را گوش میکردند، به محض آنکه صدای موسیقی از رادیو بلند میشد، آن را قطع میکردند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جماران، حجتالاسلام سیدحسن خمینی صبح روز گذشته در آغاز جلسه درس اصول خود در مدرسه دارالشفاء قم، با اشاره به عید بزرگ غدیرخم و شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع)، اظهار داشت: یکی از بحثهای مهم در مباحث عرفان اسلامی، بحث «انسان کامل» است. از دیدگاه عرفا انسان کامل آینه تمام نمایی است که از ملک تا ملکوت را در خود تجلی می دهد و مانند یک گوهر نایاب در میانه هستی که یک وجهه حق و یک وجهه خلقی دارد، همه ویژگی ها را در خود جمع کرده است. وی افزود: هرچه انسان بیشتر مطالعه می کند، بیشتر پی می برد که بعد از وجود مبارک پیامبر(ص)، اتمّ مصادیق انسان کامل، امیرالمؤمنین علی(ع) است و لذا اینکه تلاش کنیم در خدمت مکتب آن بزرگواران باشیم سعادتی بزرگ و امری ارزشمند است. سید حسن خمینی با بیان اینکه از ویژگی های امیرالمؤمنین(ع) جمع شدن اضداد در شخصیت ایشان است، گفت: از یک طرف شجاعت علی(ع) زبانزد است؛ تا جایی که محمدبن حنفیه که خودش از قهرمانان عرب در آن زمان بود، نقل می کند که در هنگام اوج درگیری ها و شمشیرزنی ها در جنگ جمل، یکباره دیدم کسی پرچم را از دست گرفت و با شکافتن جمعیت به جلو رفت که آن فرد علی(ع) بود. از سوی دیگر ویژگی بارز آن حضرت، «زهد» است؛ کسی که در دوره خلافت خود و قبل از آن، توانایی انجام هرکاری را دارد، در اوج سادهزیستی زندگی می کند. وی ادامه داد: «صبر و بردباری» دیگر خصلت امیر مؤمنان است و هرچه نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که زندگی علوی از حیث صبر بی نظیر است. البته من فکر می کنم که ایشان، این صبر را در خانه پیغمبر(ص) یاد گرفته است؛ پیامبر(ص) در زندگی شخصی شان خیلی سختی کشیدند، اما صبر کردند. البته داستان های اوایل نبوت پیامبر(ص) کمتر نقل می شود؛ در آن زمانی که مشرکین بر سر نماز پای خود را محکم روی گردن ایشان می فشردند و پیشانی ایشان به زمین فشرده می شد و نیز سایر اتفاقات، می بینیم که سالهای ابتدایی رسالت پیامبر(ص) بسیار سخت و تکان دهنده است. من گاهی فکر می کنم که آیا در زندگی، به خود پیامبر(ص) سخت تر گذشته است یا فرزندانشان که به اسم دفاع از پیامبر(ص) آنها را قربانی کردند؟ امیرالمؤمنین(ع) صبر را در خانه پیغمبر(ص) یاد گرفته است و صبر علوی در دوره 25 سال خانه نشینی، خلافت معاویه و سایر ادوار به خوبی دیده می شود. میزان ارزش انسانها نیز به همین صبر کردن، دندان روی جگر گذاشتن و حرف های ناگفته آنهاست. تولیت آستان امام خمینی(ره) با اشاره به تعبیری در خطبه معروف شقشقیه امیرمؤمنان(ع)، گفت: علی(ع) در اوج مظلومیت، مستشار معتمدی هم هست و برای آنکه «اصل» گم نشود سکوت می کند. این مظلومیت امیرالمومنین(ع) واقعا چیز تکان دهنده ای است؛ خیلی دردآور است که نزدیک ترین فرد به پیامبر(ص) بعد از کشته شدن متهم می شود که نماز نمی خواند. البته اتفاقاتی که بر سر صدیقه طاهره(س) هم از این حادثه تکان دهنده تر است. وی با بیان اینکه این جمع اضداد در ویژگی امیرالمؤمنین(ع) او را به نقطه ای رسانده است که 1400 سال است مقابل ایشان خضوع داریم، یادآور شد: هرکس وارد سلسله زاهدان می شود تا وارد مسیر آسایش درون و تصفیه روح شود، سلسله اش به امیرالمؤمنین(ع) می رسد. سید حسن خمینی همچنین گفت:در حوزه توانمندی علمی، علی(ع) در کدام مکتبخانه این علوم را یاد گرفته است؟ این نهج البلاغه که سید رضی گردآوری کرده است، قسمتهایی از سخنان امیرالمؤمنین است؛ او کجا یاد گرفته است که ادبیات و توامندی او از تمام رده ها بالاتر است؟ آیا جز این است که کانون پیامبر(ص) این آثار را داشته است؟ هرکس وارد مطالعه زندگی امیرالمؤمنین(ع) می شود در این جهات از شخصیت ایشان متحیر می شود. وی با اشاره به اینکه داستان های زیادی از زندگی علی(ع) در ذهن می آید که مهمترین آنها در باب «ادب» ایشان است، در جمع بندی خود از شخصیت امام اول شیعیان، اظهار داشت: این جمع صفات متعدد که در روح امیرالمؤمنین(ع) جمع شده است، این بزرگوار را تبدیل به عنصری کرده که آن را می توان انسان کامل نامید و این یک معجزه است؛ در آن فضای عربی جاهلی تولید چنین گوهری معجزه است. این تعبیر امیرالمؤمنین(ع) که می فرمایند «هَلَکَ فِیَّ رَجُلانِ مُحِبٌّ غال وَ مُبْغِضٌ قال»، یعنی اگر به جمع کانون اضداد، یک وجهی نگاه کنیم، گمراه می شویم؛ پس به این آینه تمام نما نباید یک وجهی نگاه شود. وی یادآور شد: من پیش از این، بحث نگاه کاریکاتوری را مطرح کرده بودم، بدین معنا که یک بعد شخصیت کسی را ببینیم و بعد دیگر را نبینیم. باید همیشه حواس ما باشد که نگاه ما به افرادی که جمع اضداد هستند کاریکاتوری نباشد. البته در این صورت، اول از همه به خودمان ظلم کرده ایم. تولیت آستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از فرزندان امیرالمؤمنین(ع) که ما در روزگار خودمان دیدیم و از آن بهره بردیم، امام بزرگوار ماست. ایشان نیز چنین جمع اضدادی در وجودش نهفته بود؛ البته هرکس امام را تحلیل کند، چند بعد را نمی تواند نبیند؛ اولین بعد این است که امام مرجع تقلید است. امام کسی است که اگر وارد حوزه های دیگر می شود ، به خاطر دین داری است. درد اول امام، درد دینی است و اگر او انقلاب می کند به خاطر دین داری مردم است. لذا همه باید در زندگی متنبه باشیم که نمی توان امام را تحلیل کرد و این بعد شخصیت امام را به عنوان یک بعد پررنگ مدنظر قرار نداد؛ تقیِّد آن بزرگوار در طول زندگی شخصی شان، به جزیی ترین مسائل دینی، از ظواهر دینی تا بواطن دینی، به وضوح دیده می شود، زیرا امام به دین بصورت کاریکاتوری نگاه نمی کرد و لذا در جلوی امام نه می شد ظواهر دینی را کنار گذاشت و نه اخلاق دینی را رعایت نکرد. حجت الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: خیلی اوقات ما نسبت به درنظر گرفتن یک ظاهر دینی برمی آشوبیم، اما وقتی کسی جلوی ما غیبت می کند حساس نمی شویم. وای به حال ما اگر خودمان غیبت کنیم، خودمان تهمت بزنیم و خودمان بد دیگران را بخواهیم! اگر کسی جلوی امام غیبت می کرد، ایشان از جا بلند می شد و می رفت یا او را نهی می کرد. از آن سو، ظواهر دینی را هم نمی شد مقابل امام فراموش کرد، زیرا عده ای درگیر ظواهر می شوند و در نقطه مقابل آن عده ای به بهانه اخلاقیات، ظواهر را کنار می گذارند. واقعا امام نسبت به بحث حجاب و اختلاط نامحرم توجه بسیار ویژه ای داشتند؛ در خانواده ما وقتی نوه های پسری به سن بلوغ می رسیدند امام آنها را از نشستن سر یک سفره با نوه های دختری منع می کردند. این تقیدات بسیار سنگینی که امام به ظواهر دینی داشتند را نمی توان در تحلیل شخصیت ایشان نادیده گرفت. وی افزود: در بحث موسیقی هم، امام شبها که رادیوهای بیگانه را گوش می کردند، به محض آنکه صدای موسیقی از رادیو بلند می شد آن را قطع می کردند. لذا همه افراد باید مراقب باشند که خدای نکرده امام را به گونه ای تحلیل نکنند که بُعد عنایت ایشان به فقه و احکام فقهی، بخصوص مظاهر اجتماعی و فرهنگی دین، کمرنگ جلوه داده شود. قدم به قدم زندگی امام آمیخته به تقیدات کامل و بدون تسامح به احکام دینی است. البته در رفتار ایشان با کسانی که احیانا در نکاتی تقیدات لازم را ندارند، برخوردی کاملا انسانی، تربیتی بود؛ نه اینکه به صرف یک لغزش کسی را از دایره دین داران خارج کنند و با تهمت های ناروا او را برانند. وی تصریح کرد: در عین حال، مهم این است که امام در بند ظواهر نماندند؛ گوهر دین از دست نرفت که به ظاهر بسنده کنیم. همین امام می فرماید که بیان احکام و نجات دین فدایی می خواهد؛ همین امام می گوید خون دلی که من از مقدسین خوردم، از هیچ کس دیگری نخوردم. در همین فیضیه که من و شما صحبت می کنیم، ظرف پسر امام را آب کشیدند. اگر روی سر پیامبر(ص) را هنگام نماز فشار می دادند، مشابه آن اتفاقات برای امام ما هم افتاده است. سید حسن خمینی یادآور شد: یکی دیگر از ابعاد شخصیت امام که نمی توان از آن گذشت، حق الناس و حقوق مردم است. زندگی امام آمیخته به حقوق مردم است. اینکه ایشان برای مردم حق تعیین سرنوشت قائل است، دلیلی جز این ندارد که مردم آزاد آفریده شده اند و خودشان تصمیم می گیرند. البته گاهی اشتباه برداشت می شود و گفته می شود مردم حق اشتباه دارند؛ خیر! کسی حق اشتباه ندارد، اما مردم خودشان باید انتخاب کنند. تولیت آستان امام خمینی(ره)با بیان اینکه از بحث های دیگر در شخصیت امام که هنگام تحلیل ایشان باید به آن توجه کرد، توجه به عزت اسلامی و عزت مسلمانان است، گفت: همه باید به این نکته توجه کنند؛ جوهره شعار کلیدی انقلاب یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نمونه ای از کلیت اهداف امامی است که باید او را بشناسیم. استقلال به این معنا نیست که هیچ کالایی نباید وارد شود و همه را خودمان بسازیم. معنای استقلال این است که نباید ذلیل برخی ارتباطات شویم، ولی این به معنای آن نیست که مصلحت را کنار بگذاریم. وی تأکید کرد: آزادی مردم به معنای حق الناس است و اسلام عمده مسأله است؛ لذا اگر دین نبود، امام به این عرصه ها ورود نمی کرد. همه ما به عنوان کسانی که سربازان امام زمان(عج) هستیم، باید حواسمان باشد که اگر چیزی می گوییم در جهت تقویت فرهنگ دینی مردم باشد. سید حسن خمینی در پایان سخنان خود یادآور شد: زندگی علی(ع) در خانه پیامبر(ص) منشائی برای آن است که این بزرگوار اضداد و صفات مختلفی را در خود جمع کند؛ از شجاعت و همیّت گرفته تا مظلومیت و صبر. نه شجاعت باعث شد که علی(ع) وقتی باید صبر کند، صبر نکند و نه صبر او ناشی از ضعف بود. برچسبها: کجایند گناهکارانی که به بهانه گناه و معصیت، از امام مهـربانـشان می ترسند و ظهورش را به ضرر خود می دانند ؟! ببینید حضرت صاحب(ارواحنا فداه) چطور برای ما شیعیان دعا می کنند و تا چه حد به فکرمان هستند ولی ما از دعایی ساده برای ایشان دریغ می کنیم...!!!؟ سید بن طاووس(رحمةالله علیه) می فرماید: « خدایا شیعیان ما را از شعاع نور ما و باقیمانده طینت(گِل) ما خلق کرده ای ، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت و ولایت ما انجام داده اند؛ اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده ای و آنچه از گناهان آنها در ارتباط با خودشان هست خودت بین آنها را اصلاح کن و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنها را با دشمنان ما در خشم و غضب خود جمع نفرما.» گرچه امام زمان(عجل الله فرجه) از گناهان و خطاهای ما آزرده خاطر می شوند، همچنان که در نامه ای مرقوم فرمودند: اما باز هم مانند پدری مهربان برای گناهکاران شیعه دعا می کنند و از خدا برای آنان طلب آمرزش می نمایند ؛ و جالب تر این که به خداوند متعال عرضه می دارند: خدایا به بزرگی خودت، مارا شرمنده لطف امام زمانمان(ارواحنا فداه) مگردان! هـر چـنـد گــنـاه مـا دلـــت آزارد / لـطـف و کرم تـو بـر سـر ما بـارد برچسبها: مدیر مسوول کیهان نوشت: اعلام محرمانه بودن مذاکرات از یکسو دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونهای که مطلوب خود باشد، باز میگذارد و به آنها اجازه میدهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند و از سوی دیگر، دست رسانههای خودی را برای بیان واقعیات و مقابله با عملیات روانی حریف میبندد و این مصداق همان گلایه سعدی در گلستان است که «سگها را گشادهاند و سنگها را بسته»!
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در یادداشتی نسبت به مذاکرات ژنو اظهار نگرانی کرد. متن این یادداشت را از نظر می گذرانید: 1- اگرچه آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه کشورمان تاکید کرده است مذاکرات ژنو محرمانه است!- که به آن خواهیم پرداخت- ولی ذوقزدگی بیسابقه حریف و اظهارنظر مقامات رسمی کشورهای طرف مذاکره که بعد از پایان دور دوم مذاکرات در بیانیهها و یا کنفرانسهای خبری مطرح شده و حجم انبوهی از اخبار مربوط به مذاکرات ژنو را به خود اختصاص داده است، حکایت از آن دارد که در مقابل امتیازهایی که دادهایم و یا قول دادهایم و قرار است بدهیم، هیچ امتیازی نگرفتهایم. این واقعیت تلخ واضحتر از آن است که «محرمانه» بماند! به بیان دیگر، ذوقزدگی بیسابقه حریف نشان میدهد در جریان مذاکرات ژنو، امتیازات برجستهای که برای آنها غیرمنتظره بوده است، دریافت کرده و یا قول دریافت آن را گرفتهاند. از سوی دیگر، مقامات رسمی کشورهای 5+1 با صراحت اعلام کردهاند که هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی ایران ندادهاند و تاکید کرده و میکنند که ایران اسلامی ابتدا، بایستی «اعتماد» آنها را جلب کند و گامهای عملی و موثری در این زمینه بردارد و سپس درباره امتیازاتی که قرار است به ایران داده شود، مذاکراتی صورت پذیرد! بنابراین آنچه با جرات درباره مذاکرات ژنو میتوان گفت این است که حریف امتیاز- و یا قول امتیاز- گرفته و در مقابل هیچ امتیازی نداده است. اگر اینگونه باشد- که شواهد از آن حکایت میکنند- با پوزش باید پرسید؛ غیر از امتیازاتی که احتمالا به حریف داده و یا قول آن را دادهایم، چه نکته و بخش درخور توجه دیگری هست که باید محرمانه بماند؟! و یا اینکه، گرایش جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا- اشاره به مکالمه تلفنی آقای روحانی با اوباما- را ناشی از فشار تحریمها دانست و تعجبآور آن که رئیس جمهور محترم کشورمان نیز با اشاره به اینکه «خزانه کشور خالی است»! آنهم در حالی که تیم هستهای عازم ژنو بود، به گونهای ناخواسته ادعای اوباما را تایید کرد! و... و بالاخره باید به این نکته توجه داشت که در دنیای امروز، سهم هر کشوری را- بخوانید حق هر کشوری را- متناسب با اقتدارش میدهند و نه نرمش نابهجا در سر میز مذاکره. بدیهی است در این یادداشت، بخشی از روند مذاکرات به تناسب موضوع دنبال شده است و صد البته باید گفت در پی نادیده گرفتن تلاش بیوقفه تیم مذاکرهکننده کشورمان و نقاط مثبت آن نبوده و نیستیم. برچسبها: شهردار جديد شهر دلبران معرفي شد.
برچسبها: مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی از علمای برجسته و از بزرگان اهل معرفت می باشد که در روضه ها و مجالس ذکر اهل بیت(سلام الله علیهم) از ایشان و تمثیل های زیبایشان بسیار یاد می شود ، ایشان درخصوص انتظار فرج تمثیل بسیار زیبایی دارند که نقل آن خالی از لطف نیست. پدری چهار بچه خود را درون اتاقی گذاشت و گفت اینجا را مرتب کنید تا من برگردم، خودش هم رفت پشت پرده. یکی از بچه ها که گیج بود ، حرف پدر یادش رفت. سرش گرم شد به بازی . یادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنید . آن بچه شرور هم هرچه همه جا را به هم می ریخت، ولی می دید این خوشحال است، ناراحت نمی شود، وقتی همه جا را به هم ریخت، آن وقت آقا آمد آنکه نا امید بود، و فقط گریه و زاری کرد و چیزی را اصلاح نکرد خیلی چیزی گیرش نیامد ولی آن دیگری که زرنگ بود و دلش سرشار از امید، کلی چیز گیرش آمد زرنگ باش . شرور که نیستی الحمدلله . گیج و نا امید هم نباش . نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببین و کار خوب کن، خانه را مرتب کن، تا آقا امام زمان(عجل الله فرجه) بیاید، او هم دارد می بیند و همه چیز را یادداشت می کند برچسبها: برچسبها: به نام پروردگار زیبایی ها ، خداوند منّان ، آفریننده ی من و تو و تمامی کاینات که طاعت و عبادتش واجب ولازم گردید. به نام خدایی که برای هدایت بندگانش حجت پنهان و آشکار قرار داد تا در زمین سرگردان نمانند. ابتدا پیامبری عظیم الشأن فرستاد ، پیامبری که رحمتٌ للعالمین است و رسالت خود را با ولایت امیرالمؤمنین علی به کمال رساند و سپس امامانی را قرار داد که با تحمل سختی های فراوان ، آن اسلام ناب محمدی را حفظ کردند و در زمان وانفسای کنونی آن حجت و هدایتگر الهی ، مولا و پدر مهربانمان مهدی صاحب زمان است که در زندان گناهان ما ایام سختی را سپری می کند. به راستی او در زندان است یا ما ؟! آیا ما نیز زندانی نفس و دنیای خود نیستیم ؟! به قول بزرگانی همچون آیت الله بهجت ، نبود و غیبت حضرت از ماست و کلید آن زندان غیبتی که برای حضرت درست کرده ایم در دستان خودمان است. به یاد دارید که چگونه با ولایت و امامت حضرت علی مخالفت کردند و تنها حامی او ، همسر شجاع و مهربانش حضرت فاطمه بود که بارها فرمود علی یار نداشت وگرنه قیام بر او واجب می شد وعلی از طرف خدا و پیامبرفقط مأمور به صبر بود و چه صبر تلخی ... کسی که درب قلعه خیبر را به دوش کشید حال باید صبر کند و مهدی فاطمه نیز مأمور به چنین صبری است. نکند که ما خود حجاب گردیم و ندانسته باعث تأخیر در ظهور شویم ! پیامبراکرم(ص) فرمودند : امام مانند کعبه است که مردم باید به سمت او روند ، نه اینکه او به سوی مردم آید. (بحارالأنوار ج36) حضرت برای ما بسیار دعا می کند ، ما چقدر به یاد ایشانیم و برایشان دعا و کار می کنیم؟ به راستی ما منتظر اماممان هستیم یا ایشان منتظر ما ؟! امام زمان آمـدنـی است یا آوردنــــی ؟! همانقـدر که در غیبتش مقصریم، در ظهورش مؤثریم... او می آید، اگر مــا بخواهیم.
أللّهُمَ عَجّل لِوَلیّکَ الفَرَج بِحَقِّ فاطمَه وَ أبیها وَ بَعلَها وَ بَنیها وَ سِرِّ المُستَودَعَ فیها(مهدی) برچسبها:
برچسبها: دو ركعت است و مثل نماز صبح مى باشد. اين نماز داراى دو قنوت است . قنوت اول قبل از ركوع ركعت اول و قنوت دوم پس از ركوع ركعت دوم است . نماز جمعه داراى دو خطبه است كه مانند اصل نماز، واجب بوده و بايد توسط امام جمعه ايراد شود. بدون اين دو خطبه ، نماز جمعه محقق نمى شود و واجب است دو خطبه را قبل از نماز جمعه بخواند.(376) آداب و مستحبات نماز جمعه عبارتند از: 1 - مستحب است كه در هنگام خطبه نماز جمعه ، مردم ساكت باشند و از حرف زدن بپرهيزند، كه صحبت كردن در وقت خطبه ها مكروه است .(377) 2 - مستحب است كه امام حمد و سوره را با صداى بلند بخواند.(378)
برچسبها: ادامه مطلب امضای قرارداد تسلیحاتی پنتاگون با عربستان و امارات برچسبها: |
| ||
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview'); |